Аеродромна плита ПАГ-18
Тип Продукту | Аеродромна плита |
Марка | ПАГ-18 |
Марка (скорочено) | ПАГ-18 |
ГОСТ Серія | 25912.0-91 |
Довжина (L), мм | 6000 |
Ширина (В), мм | 2000 |
Висота (Н), мм | 180 |
Геометричний об'єм, м3 | 2.16 |
Об'єм бетону, м3 | 2.16 |
Клас бетону | B25 |
Маса, кг | 5400 |
Закладна 1 | Сетка С3 (4шт) |
Закладна 2 | Сетка С4 (2шт) |
Закладна 3 | Монтажно-стыковые изделия М3 (4шт) |
Закладная 4 | Монтажно-стыковые изделия М4 (6шт) |
Закладная 5 | Спираль (24шт) |
Закладная 6 | Скоба К2 (18шт) |
ПАГ-18 (плита аеродромна гладка) – найміцніша з числа дорожніх залізобетонних плит. Як правило, ПАГ-18 застосовується для створення міцних транспортних мереж.
На сьогоднішній день аеродромні плити використовуються не тільки на злітно-посадочних смугах, але і на промислових територіях або на дорогах, які мають щодня витримувати численний важкий транспорт. ПАГ виготовляють виключно з високоміцного матеріалу, так як і злітно-посадочні смуги, і міські дороги, і тимчасові дороги на територіях промислових підприємств повинні відрізнятися довговічністю і приймати величезні навантаження протягом багатьох років. Вибір залізобетонних доріг обумовлений і стійкістю бетону до різних кліматичних умов, ніби то сильні опади або низькі / високі температури.
Залізобетонні дорожні плити застосовуються при необхідності створити надійне і довговічне дорожнє полотно. Перевага на користь плит ПАГ означає легкий ремонт і зручне обслуговування доріг. Навіть плити колишнього вживання можуть похвалитися високою міцністю, так як плити ПАГ-18 зберігають свої властивості навіть після неодноразових застосувань.
Гофрована і шорстка поверхня плит забезпечує хороше зчеплення з колесами транспортних засобів.
Крім високої міцності, здатної витримати навіть зліт і посадку літака. Довговічність плити ПАГ характеризується і іншими достоїнствами, серед яких, безумовно, зручність монтажних робіт і обслуговування полотна.
Виробництво
ПАГ-18 виробляються як агрегатно-потоковим способом, так і касетним. Крім того, сьогодні зустрічається і виробництво за допомогою віброформи.
Зварні каркаси з арматури заливаються бетонною сумішшю і формуються, після чого висушують і пропарюють. Для витримування морозів в бетонну суміш додають спеціальні пластифікатори, що зберігають виріб від тріщин при температурах до -40̊С. Подальше об’єднання плит в транспортне полотно дозволяється завдяки монтажним петлям.
Стандарти
Норми для плит ПАГ-18 визначені ГОСТом 25912.0-91.
Плити виготовляються із добірного бетону і повинні мати певний запас міцності на випадок перевантажень. Для додаткової морозостійкості і вологонепроникності в бетонну суміш додаються спеціальні присадки.
Аеродромні плити мають уніфікований розмір і виробляються в прямокутній формі. Однак, відмінності можуть бути в товщині, про що говорять цифри в найменуванні виробу. Наприклад, ПАГ-18 означає, що товщина плити становить 180мм.
Основний типорозмір плити становить 6м x 2м.
Залізобетонна плита може не мати монтажних петель, якщо вона грає тимчасову роль. Для постійних доріг на плитах повинні бути присутні петлі.
ПАГ виготовляються з високоміцних важких марок бетону класів M300, M350 і M400, міцністю на стиск B25 і морозостійкістю F100 і F200. Товщина захисного шару бетону до арматури становить від 20мм. Армування плити відбувається за допомогою арматури зі сталі А-ІV, А-V і Ат-ІV діаметром до 12мм. Сталеві конструкції плити проходять обов’язкову протикорозійну обробку. Вага такої плити складає 5400кг.
Контроль якості
Плити проходять обов’язкові випробування на міцність, жорсткість, водонепроникність, стійкість до тріщин і морозів. Від якості виробництва плити залежить і швидкість споруди всього полотна.
Вироби піддаються обов’язковим контрольним навантаженням до 8800кгс. В результаті випробування плита не повинна мати новоутворених тріщин і будь-яких деформацій, а міцність повинна залишатися незмінною.
При перевірці якості виробу оцінюються його якість бетонної поверхні, що включає також глибину і чіткість рифлення. На поверхні плити повинні бути відсутніми раковини і напливи шириною від 15мм.
Маркування
При маркуванні виробу вказується його тип, товщина плити (см), а також тип арматури. Наприклад, ПАГ-18 AтІVС. «ПАГ» означає тип вироби (плита аеродромна гладка), «18» – це товщина (180мм), а «AтІVC» – клас арматури. На поверхню плити також виноситься марка, маса, дата виготовлення і штамп відділу технічного контролю.
У техпаспорті, що супроводжує партію виробів вказується: виробник, дата виготовлення, кількість виробів, марка бетону по міцності і його відпускна міцність, клас арматури, тип захисту проти корозії, показники водонепроникності бетону і стійкості до морозів.
Рекомендації зі зберігання та перевезення
Плити ПАГ-18 прийнято зберігати в штабелях до 2м у висоту, хоча висота може коливатися в залежності від маси плити. Перевозити вироби необхідно також в горизонтальному положенні, надійно їх зафіксувавши. У штабелях необхідно забезпечити наявність дерев’яних підкладок і прокладок.