Нові дороги ЗБВ: застосування залізобетонних виробів у шляхобудівництві

17.04.2019

Процес євроінтеграції України – це складний багатовекторний перехід до принципово нових способів ведення бізнесу, що охоплює всі ланки господарства. Це – нові вимоги до ведення справ, якості виробів, логіки бізнес-процесів і бізнес-стосунків. В тому числі й у галузі дорожнього будівництва, яку не оминули зміни. Останнім часом переглянуто багато будівельних норм та правил. Держстандарти на матеріали, напівфабрикати, готові вироби, правила ведення робіт та документообігу приводяться у відповідність до європейських, а отже й до світових. На ринок України прийшли нові технології швидкісного будівництва автомобільних шляхів, які зачепили всі дотичні сфери, з виробництвом і постачанням ЗБВ для шляхобудівництва включно.

Де використовуються ЗБВ?

Сучасний автомобільний шляхопровід – це не тільки якісний асфальт та дотримання технології його укладки. 50% вартості дороги становлять:

  • затрати праці та матеріальних ресурсів на підготовку ландшафту;
  • видатки на видобуток, збагачення та переробку сировини та матеріалів;
  • виготовлення напівфабрикатів, залізобетонних та інших виробів.

Залізобетонні конструктивні елементи використовуються у дорожньому будівництві при створенні:

  • штучних споруд для пропуску під земляним полотном доріг постійних чи сезонних водогонів;
  • тунелів для пропуску залізничного, автомобільного транспорту, пішоходів та скота;
  • дорожнього покриття з бетонних плит у місцях зі складними грунтогеологічними та кліматичними умовами;
  • облаштування доріг блоками розділових смуг, бортовими плитами,  тротуарами, зупинками громадського транспорту.

Які ЗБВ використовуються у дорожньому будівництві?

Під час виробництва готових залізобетонних виробів для будівництва шляхів сполучення основні задачі виробника це:

  • привести якість ЗБВ у відповідність до нових стандартів;
  • запроваджувати нові європейські технології виробництва;
  • організувати якісне зберігання та швидку доставку ЗБВ на об’єкт.

У будівництві шляхопроводів використовуються ЗБВ вітчизняного виробництва:

  • Дорожні плити. Плити з важкого бетону двох видів завдовжки: 3 метри з ненапруженою арматурою та 6 метрів з попередньо напруженою арматурою. Використовуються для укладання тимчасових під’їзних шляхів, міських доріг та шляхопроводів у місцях зі складними геологічними умовами, наприклад, з постійними зсувами грунтів.
  • Залізобетонні колодязі та водогінні труби. Вироби з важкого армованого бетону для організації каналізаційних та іригаційних водогонів під товщею дорожного полотна.
  • Залізобетонні лотки. Топові вироби з армованого бетону, що служать для захисту інженерних мереж вздовж доріг від руйнування.
  • Дорожні відбійники та бортові камені. ЗБВ призначені для розмежування частин дорожнього полотна, відокремлення проїжджих зон від пішохідних.
  • Блоки зміцнення. ЗБВ особливої конфігурації, що використовуються для зміцнення насипів, укріплення русел водойм біля мостів, відкосів тунелів та русел водогонів.

Від якості автомобільних шляхів залежить не тільки їх довговічність та безпека руху, але й економічна ефективність автомобільного транспорту. З появою нових технологій європейського рівня будівництво доріг в Україні почало істотно удосконалюватись. Якісні ЗБВ у шляхобудівництві – це вагомий чинник витривалості й ефективності наших доріг.

Поділитись в Facebook Поділитись в LinkedIn Зберегти в Pinterest